Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Tezz - 19 augusti 2008 21:58

Skönhetsoperationer. Göra ett ingrepp och ändra på något som redan är bra. Undvika att acceptera sig själv som man är. Jag har alltid varit väldigt emot, tycker oftast inte det är särskilt snyggt, går i många fall till en väldig överdrift. Dessa personer visas ofta upp i media och ger en skev bild av kvinnan (män också för den delen) till yngre. Konstiga ideal att leva upp till...


Men hur som haver. Jag brukar faktiskt vara inne och läsa Linda Rosings blogg. En person som jag ofta har stört mig på. Jag behöver nog knappast nämna varför, det är ju inte bara jag... Det som faccinerar mig, jag vet inte om det är rätt ord.... Jag är nog både faccinerad och bedrövad, över hur folk kritiserar henne. Trots allt hon är ju bara som många andra, det som gör henne "speciell" är att hon har blivit en ofentlig person. Frågan är egentligen vem som är dum? Hon som är den hon är, eller alla människor som intresserar sig och gör att hon kan vara så "stor" som hon är?

Hon är inte särskilt bra på att skriva, många fel här och var, särskrivningar kan man hitta en hel del. Men, det är ju något hon knappast är ensam om.


Jag har efter att jag har läst en massa kommentarer på hennes blogg börjat utveckla en sympati för henne. Vissa angrepp är alldelles för hårda och väldigt onödiga. Igår kväll skrev hennes dotter ett inlägg på hennes blogg. Kan hålla med i det mesta hon skriver. 


"Hellre ha en morsa som har haft sex i tv och som är positiv.
Än ha en bitter jävel som går och snackar skit och är negativ.
Eller som vissa av er som sitter och gömmer bakom datorn.
Och nätmobbar,för det är det ni gör. Ni uppmuntrar oss barn
och ungdommar att det är ok att göra som ni.
Fattar inte ni det?"


"om ni nu tycker jag är fet så bryr jag mig inte.
Jag är tonåring och jag tycker om mig själv. (...) Kan ni fatta att ni gör illa mig och min bror när ni skriver sådana vidriga saker om den personen som betyder mest i våra liv?"  (Rosings blogg, 080819


Kan inte säga hur det är, jag bara läser och tolkar. Jag kan inte säga hur mycket som är vinklat av det man läser, man kan aldrig få se den totala sanningen för vissa saker blir alltid utlämnade. Men som jag ser det och som jag hoppas det är, är att hennes barn verkar må bra och tycka om den mamma de har. Och hon i sin tur, av det som kommer fram på bloggen, tar hand om sina barn och ger dem en bra självkänsla, jag är tonåring och jag tycker om mig själv. Dessa barn har det bättre än så himla många andra barn som far riktigt illa här i världen. Så varför kan inte alla bara vända sig om och lägga sin energi på det som är viktigt istället?







 

Av Tezz - 19 augusti 2008 21:29

[  ] Du har fler än 10 nagellack.
[  ] Du har en parfym som kostade mer än 500
[  ] Du har eller har haft lösnaglar


Har haft några gånger
[  ] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på datorn.
[o] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder.
[o] När du var liten ville du vara en prinsessa.
[o] Du brukar gå på stan med din mamma
[  ] Du har haft rosa på ditt rum.

Totalt: 3


[o] Du har färgat håret.
[o] Du har slingat håret.
[o] Du har alltid din mobil med dig.
[  ] Du dansar vilt när du är ensam hemma
[  ] Du går aldrig hemifrån utan att vara sminkad.
[  ] Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan.
[  ] Du älskar att gå till frisören.
[  ] Du solar hellre än att badar.

Totalt: 3


DU ÄLSKAR:
[  ] Skor
[  ] Färgen rosa
[  ] Shopping
[  ] Dekorationer
[  ] Speglar
[  ] Skolan
[  ] Delfiner
[  ] Disneyfilmer
[o] Ljus
[  ] Blommor
[  ] Mjukisdjur

Totalt: 1


DU SHOPPAR/HAR SHOPPAT PÅ:
[  ] MQ
[  ] Kompaniet
[  ] Victoria's secret
[o] H&M
[  ] Aima
[  ] New Yorker
[o] Gina Tricot
[  ] NK
[  ] Top Gun
[  ] Taily Weijl
[  ] Bijou Birgiette
[  ] City Girl
[  ] Colosseum
[  ] Sisters
[o] Annan affär


Totalt: 3


DU SÄGER OFTA:
[  ] Whatever
[  ] Oh my god!
[o] Vet inte
[  ] Cuite
[  ] Hot
[o] Visst
[o] Säkert
[  ] Ursäkta
[  ] Fabulous
Totalt: 3


DU LÄSER:
[  ] Frida
[  ] Cosmopolitan
[  ] Glamour
[  ] Elle
[  ] Teen Vouge
[  ] Bravo
[  ] Solo
[  ] Wendy
[  ] Bravo girl
[  ] Star Flash
Totalt: 0


DU GILLAR DESSA FILMER:
[  ] Elizabethtown
[  ] Eva och Adam
[  ] Freaky Friday
[  ] Ciao Bella
[  ] A Walk To Remember
[  ] Sweet Home Alabalma
[  ] Where The Heart Is
[  ] Just My luck
[  ] John Tucker Must Die
[  ] The Holiday
[  ] Girls United
[  ] How To Lose a Guy In 10 Days
[  ] The Hot Chick
[  ] My Girl
Totalt: 0


DU BRUKAR KOLLA PÅ:
[  ] Lost
[  ] Top Model
[  ] Projekt Runway
[  ] Desperate Housewives
[  ] The Simple Life
[o] Men In Trees
[  ] 8th & Ocean
[  ] Grey's Anatomy
[  ] The OC
[  ] Laguna Beach/The Hills
[  ] Nip/Tuck
[  ] Gilmore Girls
[  ] One Three Hill
[o] Heroes
Totalt: 2


DU TYCKER ÄR BRA:
[  ] Paris Hilton
[  ] Jessica Simpson
[  ] Mariah Carey
[  ] J-Lo
[  ] Britney Spears
[  ] Beyonce Knowles
[  ] Christina Aguilera
[  ] Hilary Duff
[  ] Lindsay Lohan
[  ] Gwen Stefani

Totalt: 0


Totalt: 15


Får du 0-20: Är du verkligen en tjej???
Får du 20-30: Pojkaktig tjej.
Får du 30-40: Rätt så tjejig.
Får du: 40-50: Du är en tjej!
Får du: 50-60: Du är riktigt flickig.


Mitt resultat: Är du verkligen en tjej? Ja, visst fan är jag det! Sådana här "tester" är definitivt inte mycket att hänga i julgranen. Men kul ändå att göra dem. Fråga är om man är en "fluff" eller inte en "fluff". Jag sätter mig själv i den senare.  

Ovido - Quiz & Flashcards