Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Linda Rosing

Av Tezz - 19 augusti 2008 21:58

Skönhetsoperationer. Göra ett ingrepp och ändra på något som redan är bra. Undvika att acceptera sig själv som man är. Jag har alltid varit väldigt emot, tycker oftast inte det är särskilt snyggt, går i många fall till en väldig överdrift. Dessa personer visas ofta upp i media och ger en skev bild av kvinnan (män också för den delen) till yngre. Konstiga ideal att leva upp till...


Men hur som haver. Jag brukar faktiskt vara inne och läsa Linda Rosings blogg. En person som jag ofta har stört mig på. Jag behöver nog knappast nämna varför, det är ju inte bara jag... Det som faccinerar mig, jag vet inte om det är rätt ord.... Jag är nog både faccinerad och bedrövad, över hur folk kritiserar henne. Trots allt hon är ju bara som många andra, det som gör henne "speciell" är att hon har blivit en ofentlig person. Frågan är egentligen vem som är dum? Hon som är den hon är, eller alla människor som intresserar sig och gör att hon kan vara så "stor" som hon är?

Hon är inte särskilt bra på att skriva, många fel här och var, särskrivningar kan man hitta en hel del. Men, det är ju något hon knappast är ensam om.


Jag har efter att jag har läst en massa kommentarer på hennes blogg börjat utveckla en sympati för henne. Vissa angrepp är alldelles för hårda och väldigt onödiga. Igår kväll skrev hennes dotter ett inlägg på hennes blogg. Kan hålla med i det mesta hon skriver. 


"Hellre ha en morsa som har haft sex i tv och som är positiv.
Än ha en bitter jävel som går och snackar skit och är negativ.
Eller som vissa av er som sitter och gömmer bakom datorn.
Och nätmobbar,för det är det ni gör. Ni uppmuntrar oss barn
och ungdommar att det är ok att göra som ni.
Fattar inte ni det?"


"om ni nu tycker jag är fet så bryr jag mig inte.
Jag är tonåring och jag tycker om mig själv. (...) Kan ni fatta att ni gör illa mig och min bror när ni skriver sådana vidriga saker om den personen som betyder mest i våra liv?"  (Rosings blogg, 080819


Kan inte säga hur det är, jag bara läser och tolkar. Jag kan inte säga hur mycket som är vinklat av det man läser, man kan aldrig få se den totala sanningen för vissa saker blir alltid utlämnade. Men som jag ser det och som jag hoppas det är, är att hennes barn verkar må bra och tycka om den mamma de har. Och hon i sin tur, av det som kommer fram på bloggen, tar hand om sina barn och ger dem en bra självkänsla, jag är tonåring och jag tycker om mig själv. Dessa barn har det bättre än så himla många andra barn som far riktigt illa här i världen. Så varför kan inte alla bara vända sig om och lägga sin energi på det som är viktigt istället?







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 15 juni 2010 16:20

Bloggen är mer eller mindre nedlagd.. orkar inte skriva, har inte så mycket att skriva om. Gör dock en liten uppdatering av mitt liv nu. Kanske kommer det något mer inlägg någon mer gång, senare, vem vet...   Har nu jobbat som förskollärare i någ...

Av Tezz - 9 april 2010 13:56

Påsken tillbringades uppe i Hälsingland, lördagen och söndagen tillbringades i skidbacken i Hassela. För mig var det första gången som jag åkte utför. Klantig som jag är, så lyckades jag ju ramla i liften innan den kommit upp till toppen och den enda...

fix

Av Tezz - 20 mars 2010 17:45


N är inne i stan med en kompis. Jag var hemma själv och hade långtråkigt. Satte på lite musik, som råkade bli Alice in Chains. Kom då att tänka på den målning som Niklas gjorde då vi gick en bildkurs under lärarutbildningen föreställande Alice in Cha...

Av Tezz - 4 mars 2010 20:48

Snart är även den här arbetsveckan slut. Dagarna tickar på som aldrig förr! Känns som om arbetsveckan i princip består av två dagar, måndag sen fredag. När man har roligt så går tiden fort... Eller nått. Jag har roligt på jobbet visst, men det är ant...

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen! För ca ett år...

Ovido - Quiz & Flashcards