Alla inlägg under augusti 2009

Av Tezz - 31 augusti 2009 21:23

Har länge gått och funderat på vad min nästa tatuering ska bli... Har haft några lösa tankar, men ingen idé som jag kännt mig helt nöjd med. Nu vet jag vad jag vill och jag vet hos vem jag vill göra den. Imorgon bär det av till henne för en diskussion om min idé och tidsbokning. =)

Av Tezz - 31 augusti 2009 21:16

Igår sprang/joggade jag mitt sista lopp för i år... tjejmilen... Gick ju inte så bra som jag tänkt att det skulle när jag började planera för det i början av sommaren, då jag var ganska duktig på att träna... Senaste tiden har jag varit ganska slapp på den fronten. Men jag tog mig  i alla fall runt utan att gå ett endaste steg. Fick håll ganska tidigt och var tvungen att hålla igen lite på tempot. Sluttiden blev 1:06:29. Är redan anmäld till nästa år. Då ska jag springa på en bra mycket bättre tid! Dags att komma igång med träningen på allvar nu!

Av Tezz - 16 augusti 2009 19:28


I våras sådde vi en massa chili-frön. Idag plockade vi den första chili-frukten och hade i vår mat. Mums!

Av Tezz - 16 augusti 2009 15:18

Lite mer bilder från Amsterdam finns här.


Hade en jättebra vecka. Trisst att komma hem igen.En vecka ledigt kvar i alla fall, sen börjar allvaret med skolan igen =/

Av Tezz - 14 augusti 2009 10:09

Japp, idag är det dags att ka hem. Trisst. Har haft det bra här borta. igår spenderades dagen på stranden. Skönt att se något annat än bara staden hela tiden. Nu är det packning som gäller. ska checka ut från hotellet om 50 min. Åker dock inte hemmåt förrän sent kväll. Fint väder idag, så det blir nog att köpa lite matsäck och ligga och slappa i Vondelpark större delen av dagen.

Av Tezz - 12 augusti 2009 09:19

11/9


Hittade mosaiken igår också...


 

och några ödlor...


Öl i väntan på middag


 

 Snacks på hotellrummet...


... som ser ut så här...


 

 ...och så här.




Av Tezz - 11 augusti 2009 09:19

10/8


Frukost i Vondelspark


mer frukost...


mosaik på en pelare....


Det här var de bilder jag åstadkom med min mobilkamera den här dagen. Fler bilder finns på digitalkameran vilka kommer upp när vi kommit hem och då jag har sladden så jag kan föra över till datorn... 


Nu ska vi snart gå och köpa frukost någonstans. Får se vad vi ska göra den här dagen. Har ingenting planerat utan gör vad vi känner för. Kanske blir en tur med en kanalbåt idag... Vädret är dock inte så jätteroligt, mulet, men inget regn än i alla fall. 



Av Tezz - 10 augusti 2009 08:28

Tog en promenad genom Red Light district igår. Konstig upplevelse med alla tjejer som stod i skyltfönstrena och turisterna som gick runt och tittade... Konstigt och skumt kändes det... Inte helt ok

Skapa flashcards