Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Tezz - 22 augusti 2008 20:46

...av Christian. Det vet vi nu. Jag har inget emot att äta lever. Tycker det är gott och är inte särskilt känslig. Ska man slakta ett djur är det väl ändå bra att ta till vara på så mycket man kan?

Vi bestämde oss för att göra levergryta till middag idag, något jag tycker är väldigt gott och har ätit väldigt mycket under min uppväxt. Christian smakade...hans min avslöjade att han inte tyckte det var så gott... Några tuggor till. Sen gick det inte mer.  Han gick till affären och handlade en pizza istället. Jag å andra sidan tycker det blev jättegott, smakade precis som min mammas brukar göra. Nå väl. Nu har jag i alla fall lite mat till någon annan dag, då Christian inte är hemma... 

Av Tezz - 22 augusti 2008 20:41

På vägen till affären idag fick jag ett sms av Melissa.


Säg det här snabbt. "buy sea chair ten". 


Jag sa det inte snabbt, jag tänkte det snabbt istället. Vad skulle folk tro om jag gick där själv och sa det där högt? 

Av Tezz - 22 augusti 2008 20:27

Det blev en liten annorlunda resa hem med bussen idag. För det första frågade busschafören när jag skulle köpa bussbiljett om jag var 18. Ja, sa jag då. Tänkte, ja, det var ju några år sedan nu... Trots allt tog han bara betalt för reducerat pris. Vet inte om jag hörde fel när han frågade, han kanske frågade om jag var under 18... Eller så tyckte han jag skulle betala mindre.. Nå väl. Jag klagar inte. Gör inte mig något att man ser ung ut, eller får betala mindre...


För det andra så svänger busschafören åt fel håll. Märker att han kommer på det själv precis när han svänger, men då är det redan försent. Finns ingenstans att vända heller, så han är tvungen att köra ut på motorvägen. Han får ta av nästa avfart istället, men då har han ju missat flera busshållplatser på vägen. Bara att hoppas att det inte var några som skulle med. Nästa buss skulle inte gå förrän om en timme och det regnade...


Nu är jag i alla fall hemma igen.  

Av Tezz - 22 augusti 2008 14:07

Ibland slår det slint i huvudet när jag ska stava. Kan inte säga att jag alltid är världsbäst på det. När jag skrev förra rubriken skrev jag först redo med å i slutet... Kom på lite senare, att det ju är helt fel. Händer lite då och då att det blir sådana fel. Hyfsad koll har jag nog ändå. Något som inte är så bra är mitt ordförråd. Måste börja arbeta upp det. Vissa ord har man ett svag uppfattning om vad de innebär, men vill ogärna använda eftersom man inte är helt säker... Det är illa. Men något jag märkt att jag inte är helt ensam om.

Men ska jag bli lärare så känns det bra om man kunde utöka det något, även om det är små barn det är tänkt att jag ska jobba med.

Av Tezz - 22 augusti 2008 11:46

Nu har jag fixat det mesta inför skolan. Det har varit skönt med en veckas semester och kunnat fixa lite i lugn och ro.


Att göra inför skolan:

(x) Kolla upp schema

(x) Kolla upp kurslitteraturen

(/) Köpa/låna kurslitteratur

(x) Skicka in papper ang. byte av VFU-plats

( ) Köpa nya anteckningsblock

( ) Köpa en Filofax


Det som är kvar är lite saker att köpa, blocken får inhandlas i helgen, Filofaxen på måndag då man får lite nya pengar på kontot igen.

Flera av böckerna har jag lyckats få tag i redan, begagnat, ska fås på torsdag, övriga har jag svarat på en annons om men inte fått svar än.


Ytterligare en sak som jag har att göra är att ta mig till polisen och skaffa ett pass. Har inte ägt något på flera år, då jag aldrig är ute och reser. Men kanske att det är dags snart, och om inte den eventuella resan blir av, kanske man ändå tar sig i kragen och ser till att en annan resa blir av då man ändå sett till att skaffa sig ett pass...



Ovido - Quiz & Flashcards