Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Tezz - 14 augusti 2008 21:09

Jag har ont i huvudet. Det är inte ofta det händer. Nu har jag t o m tagit en ipren, det är inte ofta det händer heller. Jag brukar undvika att ta värktabletter eller tabletter i andra former om jag inte verkligen behöver.

Det är nått skit i min kropp, mår inte dåligt, men är inte särskilt pigg heller. Jobbigt.


Imorgon är sista arbetsdagen. Sen har jag en veckas semester innan skolan börjar igen! Ska bli skönt! Både att vara ledig och att komma igång med pluggandet igen. Jag har vilat upp mig och laddat med ny energi efter förra terminen, som var väldigt intensiv. Nu ska jag läsa matte, 15 poäng. Ska bli kul! Jag gillar matte! Efter bild så har det varit mitt favoritämne i skolan. Jag gillar att sitta och klura på tal och sen känna glädjen när man kommit fram till rätt resultat. Fram till gymnasiet klarade jag matten galant. Sen körde det ihop sig med allmän skoltrötthet. Men jag klarade dock av alla kurser t o m E. Så efter att inte ha läst matte på så länge, så ska det bli riktigt kul att läsa igen, nu kommer det visserligen vara på ett annat sätt. Matten för de åldrarna jag utildar mig mot är ju inte direkt avancerad, och nu är det pedagogiken som ligger i fokus. Det ska bli intressant.

Av Tezz - 14 augusti 2008 20:45

Jag stör mig på: människor som inte går in i gångarna i tunnelbanevagnen när det är så fullproppat med folk att man knappt kommer in, folk som står på fel sida av rulltrappan när man vill gå förbi. Folk som är i vägen i ren allmänhet är väldigt störande. Se er för, tänk er för!


Folk som cyklar på fel cykelbana, i fel riktning stör jag mig också på. Eller är det jag som har missuppfattat det hela? När cykeln som är uppritad på banan så att man ser den åt "rätt håll" är det väl åt det hållet på den banan man ska cykla? Det stör mig förövrigt när folk går mitt på cykelbanan, särskilt när de inte är särskilt snabba att flytta på sig...

Jag gillar när allt flyter på och går smidigt.

Av Tezz - 14 augusti 2008 20:41

Idag har jag kört en elbil. Maxhastighet ca 30 km/h, ratten på "fel" sida. Jag och min arbetskompis som tog en liten tur i jobbets bil till affären hade riktigt roligt, då det var första gången för oss båda.


 

Ovido - Quiz & Flashcards