Alla inlägg under september 2009

Av Tezz - 23 september 2009 17:03

De ringde nyss om ett av de jobben jag sökte förra veckan. Nästa vecka ska jag på min första anställningintervju till ett jobb som förskollärare! Läskigt, spännande, pirrigt. Det var ju evigheter sedan man var på en anställningsintervju, har bara varit på två i hela mitt liv. Nu är det dessutom till ett arbete som man snart är utbildad till. Känns som om man har lite mer press på sig nu, visa att man har den kompetens som krävs... Nervöst kommer det att vara, men det känns väldigt roligt också! Ser fram emot den. Lät bra, de arbetar med den pedagogiska inriktningen jag är intresserad av. Nackdelen är att den ligger nära där jag bor = stor risk att springa på föräldrar man kanske inte vill träffa på sin fritid... Men å andra sidan, väldigt skönt att ha nära till jobbet! Mycket som ska vägas in. Men först och främst ska jag dit och få en bild av hur det är där och sedan måste man ju bli erbjuden jobbet också... 

Av Tezz - 22 september 2009 16:14

Nu har jag varit på min sista vfu-dag för den här gången. Ska tillbaka snart igen dock. 8 dagar till i oktober, sen är all vfu under min utbildning avklarad... 


Borde ta tag i lite skolarbete nu.. Ligger ju väldigt mkt efter med det efter allt som har hänt. Mailade min lärare häromdagen och förklarade läget. Han sa att jag inte behöver känna någon stress med att lämna in den nu på fredag då den egentligen ska lämnas in, kan göra det senare.  Känns skönt, men samtidigt vill man ju bli klar med den, jag kommer ju ha så mycket annat nu under terminen också... Redan på måndag börjar nästa 5-veckors kurs och sedan efter den drar c-uppsatsen igång på allvar... Sista terminen, bara att bita ihop och kämpa på. 

Av Tezz - 18 september 2009 15:54

f och z   

Vill ha lugn och ro igen. Hoppas på att Zelda blir som vanligt snart igen. Felix får snart slippa tratten och stygnen ska bort om en vecka. Kanske att det blir mer som vanligt då? Hoppas...


Av Tezz - 18 september 2009 15:35

och stannade hemma idag också. Fortfarande dålig. Igår kväll tappade jag rösten till och från. Fortfarande hes och snuvig, matt, men ingen feber. Är trött på det här nu. Vill bli frisk, nu på momangen! 


Blev ingen skön start på den här dagen heller... vaknade av att mobilen ringde, min syster som inte visste om att jag är hemma och är sjuk. Medan jag pratar i telefon upptäcker Niklas att Zelda har kissat i sängen. Andra gången nu sedan Felix har kommit hem. Hon beter sig fortfarande konstigt och vill inte riktigt komma nära honom, även fast det blivit något bättre. Hon är väl stressad, mkt som varit på gång här nu. Samtidigt mitt i alltihop bytte jag från sand till papperspellets i kattlådan (för att det inte skulle komma massa sand och damm i Felix sår), vilket hon inte heller verkar så förtjust i. Har nu valt att byta tillbaka till sanden och hoppas att vi ska slippa kisseriet i sängen. Inte särskilt kul... För säkerhetsskull kommer vi ha plast över madrassen om det nu skulle hända igen. Hoppas verkligen inte!

Någon som har ett bra tips hur man får bort kiss från madrassen btw? Har nu tvättat med vatten och ättika, läste att det skulle vara bra... men jag vet inte. kanske ska köpa möbeltvätt? Eller lämna in den på kemtvätt?

Av Tezz - 17 september 2009 13:31

Niklas föräldrar har under en tid nu pratat om att skaffa en stuga uppe i Hälsingland. Har varit mycket fram och tillbaka med den där, men så igår blev det klart, stugan blir deras i oktober! Hoppas nu på att kunna göra ett besök där uppe i slutet av oktober eller i början av november. Skulle vara så skönt att få komma bort lite. Skönt att ha något roligt att se fram emot! 

Av Tezz - 17 september 2009 13:18

Valde att stanna hemma idag också. Tar verkligen emot att ta sig till den där praktiken. Orkar helt enkelt inte, fast jag borde. Är dock fortfarande förkyld. Känner mig helt sänkt efter att bara ha varit uppe på affär´n, så det är väl ändå ok att vara hemma då? Svårt det där när man är dålig, men inte superdålig, det där gränsfallet till om man orkar/kan gå eller inte. I vilket fall så har det varit skönt att vara hemma. Känner att det är vad jag behöver just nu. Frågan är hur man ska göra imorgon... gå eller inte gå? Måste bestämma mig snart, ringa och säga om jag kommer eller inte. Jobbigt. 


På affären inhandlades en godispåse. Har inte blivit så många sådana på sista tiden, har inte varit särskilt sugen. En chkoklad bit lite då och då har inhandlats, men ingen godispåse. Var inte jättesugen idag heller, bara lite, på nått. Så lite smågodis blev det... Nu ångrar jag det. Det var inte särskilt gott. Hade varit bättre att handla lite frukt istället.  

Av Tezz - 16 september 2009 16:10

Har nu varit på apoteket och köpt en sådan där tablettingivare... Har inte provat att ge Felix någon medicin med den än. Hoppas på att den är bra. Var inte särskilt dyr, 30kr, så det är helt klart värt att prova med tanke på att det är ett antal dagar kvar som jag måste ge honom tabletter. Skönt om det kan gå lite smidigare än vad det gjort hittills. 

Av Tezz - 16 september 2009 14:28

...är inte det lättaste. Tänk vad bra om de kunde göra mediciner till djur (och till människor också för den delen) som de tycker smakar gott! 3 tabletter ska Felix ha om dagen nu, och varje tablett är en kamp att få i honom. 5 dagar till, sen blir det en tablett om dagen i 20 dagar till, sedan 1 tablett varannan dag i 20 dagar... Hua! Stackars katt. Det känns dessutom som om det blir svårare och svårare för varje dag att få i honom de där tabletterna...  Har provat att blanda ut tabletterna med mat, det hjälper inte. Han äter inte maten då... Så det är bara till att tvinga i honom. Funderar nu om man ska köpa en sådan där tablettingivare som finns på apoteket. Är de bra?

Ovido - Quiz & Flashcards