Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Uppdatering...

Av Tezz - 9 januari 2010 20:28

Länge sedan jag gjorde en uppdatering (igen)... Har varit helt uppe i uppsatsskrivandet fram till dagarna före julafton. Men jag hann klart till inlämningsdatumet! Precis på gränsen var det, men blev godkänd för opponering! Så nu sitter jag och håller på och förbereder mig för opponeringen som är nästa vecka. Ångest! Trots att jag hann klart och att den blev godkänd för opponering, så är det ju inte sagt att den är godkänd. Känner mig inte alls nöjd med uppsatsen och det känns inget kul att jag inte hann korrektur-läsa innan inlämning. Det var verkligen skrivande in i sista stund... Håller verkligen tummar och tår för att den trots allt ska klara sig. Är så trött på skolan och allt skrivande nu och vill bara kunna fokusera mig på mitt nya jobb, där jag börjar om drygt 2 veckor. 


Julafton spenderades hemma hos min syster med familj. Dagen efter åkte jag och N upp till stugan i Hälsingland. Var där över nyår och tog det bara lugnt! Skönt att komma bort från Stockholm ett tag. Katterna fick följa med den här gången. Var lite nervös för hur det skulle gå, då de aldrig åkt bil så långt förut och då Zelda har en förmåga att bli åksjuk... Prövade att ge dem ett fodertillskott innan som ska vara lugnande för katterna + såg till att inte ge dem någon mat precis innan avfärden. Resan gick riktigt bra! Katterna var hyffsat lugna (lite jam då och då får man ju räkna med) och ingen åksjuka! Dessutom verkade de stormtrivas uppe i stugan. De låg ofta och njöt framför den öppna brasan + många nya ställen att undersöka. =) Skönt att veta att de trivs lika bra där uppe som oss, blir mindre problem då man ska åka iväg...  


Lite bilder från Hälsingland....

     


   2 katter som njuter och tar hand om varandra...


 

Lade lite pussel..


   

En Zelda + N som njuter framför brasan


Utsikt från sovrumsfönstret och...


   

...från vardagsrumsfönstret


  Köket...


     2 katter i fåtöljen framför brasan...


   ... i köksfönstret

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 15 juni 2010 16:20

Bloggen är mer eller mindre nedlagd.. orkar inte skriva, har inte så mycket att skriva om. Gör dock en liten uppdatering av mitt liv nu. Kanske kommer det något mer inlägg någon mer gång, senare, vem vet...   Har nu jobbat som förskollärare i någ...

Av Tezz - 9 april 2010 13:56

Påsken tillbringades uppe i Hälsingland, lördagen och söndagen tillbringades i skidbacken i Hassela. För mig var det första gången som jag åkte utför. Klantig som jag är, så lyckades jag ju ramla i liften innan den kommit upp till toppen och den enda...

fix

Av Tezz - 20 mars 2010 17:45


N är inne i stan med en kompis. Jag var hemma själv och hade långtråkigt. Satte på lite musik, som råkade bli Alice in Chains. Kom då att tänka på den målning som Niklas gjorde då vi gick en bildkurs under lärarutbildningen föreställande Alice in Cha...

Av Tezz - 4 mars 2010 20:48

Snart är även den här arbetsveckan slut. Dagarna tickar på som aldrig förr! Känns som om arbetsveckan i princip består av två dagar, måndag sen fredag. När man har roligt så går tiden fort... Eller nått. Jag har roligt på jobbet visst, men det är ant...

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen! För ca ett år...

Skapa flashcards