Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Tezz - 8 augusti 2008 19:40

Idag tog jag en tur till djuraffären för att handla kattmat. Sist jag var där och handlade fick jag en plastkasse (av hårdare plast) på köpet, kunde även välja att få ett solskydd till bilfönstret, men eftersom jag inte äger någon bil kändes det lite onödigt. Idag fick jag ett hus i papp till katterna. En liten katt blev genast nyfiken på det lilla huset efter att jag satt ihop det...


 

 

Undrar vad man får nästa gång? 

Av Tezz - 8 augusti 2008 18:58

Förutom att åka på roadtrip så har vi ägnat åt oss andra saker.


Däribland ett besök hemma hos Melissa, Hadi och lilla Freja och alla katterna förstås... Freja föddes 6 Juni, 1 månad för tidigt. En liten tjej som hade väldigt bråttom.


En helg beslöt vi oss för att ta tag och fixa vårt tredje rum. Det "hopplösa" rummet, som vi inte vetat vad vi ska göra med. Har varit tänkt att fungera som arbetsrum, atteljé eller nått i den stilen, men har mest fungerat som förvaring av en massa saker. Trisst.


Det blev ett rum helt i vitt!


med möbler....


Röran i bokhyllorna döljer vi numer bakom några dörrar.



Ett antal besök har även gjorts på Gröna Lund. Jag gillar tivolin, har alltid gjort. Varje år köper jag gröna kortet så att jag får fri entré. Det brukar väldigt snabbt löna sig... Eller kanske inte om man ser till alla pengar man spelar bort... Jag vet inte... Men efter sista besöket kom jag i alla fall inte hem tomhänt. En rosa akustisk gitarr fick följa med! Dags att börja lära sig spela!



Sommarens bästa inköp:

en Nespresso maskin! Brygger världens godaste kaffe! Det som ser ut att kunna vara choklad i en chokladask, är inte det, det är patroner som innehåller kaffe. Fort går det att göra en espresso, och med hjälp av mjölskummaren går det snabbt att få till en latte eller cappuccino. Mums! Min belöning för de övertidstimmar jag slet ihop i början av sommaren.


2 veckor semester har jag haft. Men de senaste veckorna på jobbat har jag slutat 11 -12 om dagarna, så det har nästan varit lite som semester då med, även om man fått tvinga sig upp tidigt om mornarna. Några bad har det blivit också, då det varit fint väder. En skön sommar med andra ord!


Av Tezz - 8 augusti 2008 17:48

Dåligt med uppdatering här. Det är sommarens fel. Trisst att sitta och fixa framför datorn när man kan göra annat kul. Åka på roadtrip t.ex I juli for 4 st personer ut på en liten resa, mestadels i Sverige. Platserna som besöktes var: Åhus (Yngsjö), Malmö, Köpenhamn och Göteborg, samt lite mindre ställen under resans gång.


Vi var det som åkte:



För att spara mig en massa tid och plats här på bloggen så kan ni som är intresserade följa dessa två länkar för att titta på fler foton: länk 1 länk 2


Mer sommaruppdateringar kommer...

Ovido - Quiz & Flashcards