Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

ledig, men uppe tidigt ändå...

Av Tezz - 28 augusti 2008 10:09

Idag är jag ledig, vilket för mig innebär att jag inte har något i skolan. Saker att plugga eller göra finns det alltid. Sådana här dagar brukar man i alla fall få sova ut på morgonen, vilket är väldigt skönt! Idag var jag dock tvungen att ställa klockan på 7 ändå och åka in till skolan. Dags att få resten av böckerna som jag behöver till den här kursen. Så nu är alla böckerna fixade!


Väntar på att Madde ska höra av sig. Hon och Jossan ska antagligen komma över hit idag och plugga. Alltid roligare om man kan göra det tillsammmans med någon. Även om inte jag har särskilt svårt för matte, så kan jag behöva höra andras tankar om hur man gör också. I den här kursen gäller det ju inte bara att räkna ut på mitt sätt, utan ibland måste man göra det på 3 olika sätt. Blir lite knepigare då, dessutom är det ju bra att öva sig på att förklara hur man räknar ut ett tal också... Bra att ha någon att plugga med då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 15 juni 2010 16:20

Bloggen är mer eller mindre nedlagd.. orkar inte skriva, har inte så mycket att skriva om. Gör dock en liten uppdatering av mitt liv nu. Kanske kommer det något mer inlägg någon mer gång, senare, vem vet...   Har nu jobbat som förskollärare i någ...

Av Tezz - 9 april 2010 13:56

Påsken tillbringades uppe i Hälsingland, lördagen och söndagen tillbringades i skidbacken i Hassela. För mig var det första gången som jag åkte utför. Klantig som jag är, så lyckades jag ju ramla i liften innan den kommit upp till toppen och den enda...

fix

Av Tezz - 20 mars 2010 17:45


N är inne i stan med en kompis. Jag var hemma själv och hade långtråkigt. Satte på lite musik, som råkade bli Alice in Chains. Kom då att tänka på den målning som Niklas gjorde då vi gick en bildkurs under lärarutbildningen föreställande Alice in Cha...

Av Tezz - 4 mars 2010 20:48

Snart är även den här arbetsveckan slut. Dagarna tickar på som aldrig förr! Känns som om arbetsveckan i princip består av två dagar, måndag sen fredag. När man har roligt så går tiden fort... Eller nått. Jag har roligt på jobbet visst, men det är ant...

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen! För ca ett år...

Ovido - Quiz & Flashcards