Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Shopping och örontöjning

Av Tezz - 27 augusti 2008 16:18

Igår spenderades en stor del av dagen på stan. Först bar det iväg till Haninge och fixade pass. Eftersom det gick så fort, så hade jag flera timmar att spendera innan jag skulle till Sundbyberg för att hämta min kurslitteratur som jag köpt på annons... Mötte därför upp Anna som redan var inne i city och gick runt ett tag med henne. Efter att hon varit tvungen att åka hem så fanns det inte så mycket annat att göra än att fortsätta att gå runt i affärer, det slutade med att jag kom hem med flera kassar innehållande spontaninköp. Dock mycket nödvändigt.

Det jag kom hem med var: två par byxor (svarta och grå), två kjolar (svart och grå), en sjal, en bh och ett par trosor, en bok om smoothies och juicer och en present till Chrisitans kusinbarn (?), Lydia, som vi ska på kalas hos på lördag.


Förutom det jag handlade på stan, så låg ett brev från barbarella.se i brevlådan när jag kom hem. Örhängena/smyckena/pluggarna, som jag beställt förra veckan. Igår kväll började jag därför töja öronen. stolek 5mm och 6 mm ska nu båda bli 8mm. Förlåt mamma, vet vad du tycker.


Från 5 och 6 till 8 mm, fast i omvänd ordning på bilden.....


Öronpluggarna som jag beställe också... Ibland är det lite jobbigt med spiralerna då man gärna fastnar i saker. Tanken var dock att det skulle vara lila stjärnor, de skickade fel, men jaja, vita funkar också...


Ett öra blev 8 mm igår (utan problem), det andra gick bara upp från 5-6...

Gör man det långsamt, som man ska göra, gör det inte ont och hålet töjer sig lite med tyngden på örhänget... Det vita på bilden är bara helosansalva, vilket är bra att använda när man töjer...


 
 
Ingen bild

Mamma

27 augusti 2008 21:21

Det gör inget. Älskar dig ändå.

 
Anna

Anna

27 augusti 2008 22:44

Men ajajajaj!!! Du e galen!!
Rackarns va du shoppade, jag skulle ha stannat kvar :)
Kram kram

http://anderssonlindstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 15 juni 2010 16:20

Bloggen är mer eller mindre nedlagd.. orkar inte skriva, har inte så mycket att skriva om. Gör dock en liten uppdatering av mitt liv nu. Kanske kommer det något mer inlägg någon mer gång, senare, vem vet...   Har nu jobbat som förskollärare i någ...

Av Tezz - 9 april 2010 13:56

Påsken tillbringades uppe i Hälsingland, lördagen och söndagen tillbringades i skidbacken i Hassela. För mig var det första gången som jag åkte utför. Klantig som jag är, så lyckades jag ju ramla i liften innan den kommit upp till toppen och den enda...

fix

Av Tezz - 20 mars 2010 17:45


N är inne i stan med en kompis. Jag var hemma själv och hade långtråkigt. Satte på lite musik, som råkade bli Alice in Chains. Kom då att tänka på den målning som Niklas gjorde då vi gick en bildkurs under lärarutbildningen föreställande Alice in Cha...

Av Tezz - 4 mars 2010 20:48

Snart är även den här arbetsveckan slut. Dagarna tickar på som aldrig förr! Känns som om arbetsveckan i princip består av två dagar, måndag sen fredag. När man har roligt så går tiden fort... Eller nått. Jag har roligt på jobbet visst, men det är ant...

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen! För ca ett år...

Ovido - Quiz & Flashcards