Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

flygtur och spökjakt

Av Tezz - 22 mars 2008 07:38

Har haft fullt upp och inte orkat uppdatera på en vecka... Var ju i Linköping förra helgen. Åkte ner på fredagen och hem i söndags. På lördagen hade min bror hyrt ett flygplan och så då tog vi en tur runt Linköping.


På kvällen bjöd hans vänner på middag ute vid deras Herrgård de nyligen köpt. Ligger lite ensligt en bit utanför Linköping. De håller på och renoverar det stora huset och bor för tillfället i det lilla bredvid. På natten strax efter 12 så begav vi oss till det stora för att gå på spökjakt. De som bodde innan hade tydligen sagt att det fanns ett spöke där. Så med tända ljus gick vi in i huset och satte oss i ett rum för att lyssna och se om vi kunde se eller höra något. Såg gjorde vi inte. Hörde? Tveksamt... Jag och Ina hörde droppande ljud nedifrån trappan. Och när vi flyttade oss till ett annat rum kunde alla höra 2 droppljud från rummet vi suttit i innan. Spöke? Kanske mer troligt att det var sättningar i huset?


I vilket fall var det en trevlig kväll! Jag drack rödvin vilket jag inte gjort på flera år, har inte vågat eftersom jag efter bara någon klunk reagerat och blivit rödfläckig i ansiktet. Kan bero på vilket vin det är, jag vet inte. Jag har inte vågat dricka eftersom jag reagerat på så pass lite. Det är ju inte kul att vara ute bland folk helt röd i ansiktet heller.... Nu reagerade jag i alla fall inte! Gick hur bra som helst att dricka. Ska våga mig på att dricka mer och se om det bara är vissa sorter jag reagerar på... Det är gott!


 Jag i det lilla flygplanet... (psst jag styrde också)


 Ett flygfoto


På väg ut på spökjakt... Skum "dimma" i bilden, då det inte var någon dimma när bilden togs. När vi gick därifrån var det dock väldigt dimmigt.


Någon där?


 
 
vampireslave

vampireslave

22 mars 2008 08:07

vad mysigt med spökjakt! och vad härligt att styra ett plan själv. freeedom! =) händer i påskhelgen då?

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Ingen bild

fp

22 mars 2008 12:09

Det beror på att många röda viner innehåller histaminer som framkallar allergi. Pröva en antihistamin som Clarityn tex.

 
tezz

tezz

22 mars 2008 16:11

Tack för tipset! Vem du nu är...

http://tezaloniki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 15 juni 2010 16:20

Bloggen är mer eller mindre nedlagd.. orkar inte skriva, har inte så mycket att skriva om. Gör dock en liten uppdatering av mitt liv nu. Kanske kommer det något mer inlägg någon mer gång, senare, vem vet...   Har nu jobbat som förskollärare i någ...

Av Tezz - 9 april 2010 13:56

Påsken tillbringades uppe i Hälsingland, lördagen och söndagen tillbringades i skidbacken i Hassela. För mig var det första gången som jag åkte utför. Klantig som jag är, så lyckades jag ju ramla i liften innan den kommit upp till toppen och den enda...

fix

Av Tezz - 20 mars 2010 17:45


N är inne i stan med en kompis. Jag var hemma själv och hade långtråkigt. Satte på lite musik, som råkade bli Alice in Chains. Kom då att tänka på den målning som Niklas gjorde då vi gick en bildkurs under lärarutbildningen föreställande Alice in Cha...

Av Tezz - 4 mars 2010 20:48

Snart är även den här arbetsveckan slut. Dagarna tickar på som aldrig förr! Känns som om arbetsveckan i princip består av två dagar, måndag sen fredag. När man har roligt så går tiden fort... Eller nått. Jag har roligt på jobbet visst, men det är ant...

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen! För ca ett år...

Ovido - Quiz & Flashcards