Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Tezz - 5 mars 2008 23:32

Har satt upp ett mål för hur mycket jag ska läsa idag. Nu har jag 12 sidor kvar. Har suttit sen 19, läst 20 min, paus i 5 osv. Klockan är strax över halv 12. Om en timme senast borde jag vara klar... Det senaste kapitlet, avsnittet har faktiskt gått ganska bra att läsa trots allt. 

Är riktigt trött nu bara, ögonlocken vill inte riktigt vara uppe... Men 12 sidor ska jag klara av! 

Av Tezz - 5 mars 2008 21:53

Då sitter man här igen... Intensivläsandes en bok. Har haft massor av tid, återigen. Men nej då, istället för att läsa några timmar lite här och där under flera dagar, så skjuter man på det och får sitta sista kvällen och plöjja igenom sidorna. Inte så bra. Särskilt inte när det är en jobbig bok då man hela tiden måste tänka på vad det är man egentligen läser. 


Just nu läser jag Foucault, Övervakning och Straff. En fransk filosof... Har hört mycket bra om honom, men jag vetefan, vet ju knappt vad jag läser ju! Håller på att bli helt knäpp av det här. När ska jag lära mig? Börja i tid, ta lite i taget, då kommer allt bli mycket bättre...  

Ovido - Quiz & Flashcards