Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Tezz - 9 mars 2008 22:17

ställde mig på vågen häromdan. Väger mig inte så ofta... Men jag hade gått ner 1 kilo sen senast! Jag har brutit trenden! Innan gick det bara uppåt. 

Av Tezz - 9 mars 2008 22:04

Det går än så länge jättebra med mitt försök att sluta äta godis. Eller minska ner på konsumtionen snarare. Jag åt två chokladrutor då Sofia bjöd mig i lördags, åt lite chips när vi var hemma hos Christians föräldrar. Detta är fullständigt godkänt. Jag har varit enormt sugen på att köpa, men har avstått! Jag ska inte! I vanliga fall brukar det bli en STOR godispåse varje helg, annars en påse chips. Samt en och en annan chokladbit/kaka i veckorna.


Mina måltider har jag lyckats hålla också. Känns som jag har fått in vanan att äta ordentligt, blir hungrig ca 3-4 timmar efter jag ätit senast och då äter jag nått. Suget efter att gå och små-äta nått, har jag inte känt då jag varit hemma (godissuget kommer då jag är i affären och har det mitt framför näsan). Det här kan bli bra! Jag är positiv!

Av Tezz - 9 mars 2008 19:52

...har varit lugn. Storstädade här hemma igår. Åkte sedan in till söder, gick och kollade i antik- och secondhandaffärer. Hittade inget roligt dock. Gick sedan hem till C´s föräldrar som bjöd på middag. Kollade lite på melodifestivalen innan vi åkte hem.


Idag borde jag ha pluggat, har inte blivit så mycket med det, ska sätta mig och läsa lite snart. Usch, omotiverad... Var roligare att gå in till farsta c och köpa en ny dammsugare!


Har även sett till att borsta alla tre katterna. Något jag gör alldelles för sällan. Fick ihop några rejäla hårbollar. Borde börja göra det lite oftare, helst en liten stund varje dag eftersom de verkar tycka så mycket om det, särskilt Zelda! Kanske inte blir lika mycket hår på kläder och möbler då heller...


Virus


Zelda


Felix


Av Tezz - 9 mars 2008 17:13

... i en dammsugare!!! Och den är ROSA! Ni som känner mig, kanske vet (borde veta) att jag inte är så rosa av mig. Men den här är så fin! Den är ju inte rosa-rosa heller, mer rosa-lila... I flera veckor, möjligtvis månader, har jag gått och suktat efter den. Tänkt hur praktisk den skulle vara eftersom jag ständigt går och dammsuger upp kattsand och katthår.. Dammsugaren är praktiskt taget alltid framme, vilket är lite jobbigt, då man (Christian) lätt snubblar över den.

Idag togs beslutet... Vi köpte den! Med hjälp av ett litet lån från mina snälla föräldrar. Det är en sladdlös handdammsugare, ersätter inte den gamla helt, men kommer att göra stor nytta och kommer ständigt vara lättillgänglig. Nu står den och laddar, imorgon är den redo att användas!




(bild från elektrolux)
Ovido - Quiz & Flashcards