Alla inlägg den 25 september 2008

VFU

Av Tezz - 25 september 2008 13:34

Den här veckan har jag varit ute på VFU i skolan. Dels därför jag inte skrivit så mycket här... Efter en dag i skolan så är man helt slut, tom i huvudet av alla intryck eller är man full i huvudet? Nå väl. Har inte haft någon ork att skriva. Det var tänkt att jag skulle vara i en år 3 de här dagarna jag är ute, men min handledare som har den klassen är sjuk så jag var där de två första dagarna, med två olika vikarier. Det var väl givande på sitt sätt... Intressant att se hur vad som händer i klassen när det kommer en vikarie och hur det blir med olika vikarier... Jag hamnade ju även i en position att jag var tvungen att ta mer ansvar i klassen och styra upp lite...Höja rösten för att få eleverna att lyssna och lugna ner sig... Det är verkligen en konst att veta hur man får dem att lyssna... 


Hur som helst så kände jag och även de andra lärararna på skolan att det var bäst för mig att byta klass. Jag är ju ute för att lära mig läraryrket och ska därför gå med en utbildad lärare, jag ska även hålla i ett par lektioner som ska bli bedömda utav en lärare. Så de senaste dagarna har jag varit i år 1 och kommer forstätta att vara där resten av tiden. 

  

Min tanke är fortfarande att jag ska arbeta i förskolan efter min examen, men efter att  varit i skolan nu de här dagarna och träffat alla härliga barn, så känns det även lite lockande med skolan, fast bara lite....




Ovido - Quiz & Flashcards