Alla inlägg den 9 september 2008

Av Tezz - 9 september 2008 22:12

Alla punkter på min att-göra-lista blev gjorda idag. Har faktiskt pluggat lite idag, blev inte två timmar dock, blev en.. Men bättre än inget! Imorgon får det bli nya tag! Gjorde lite annat istället, städade lite hemma, bar ner saker till förrådet, tvättade och hängde tvätt. Dessutom är nu båda mina hål i öronen 8mm, så det så! =)


Imorgon har jag inget i skolan, däremot ska jag gå och träffa min handledare för att planera min kommande prakitk. Detta är dock inte förrän kl 2 och särskilt lång tid kommer det knappast att ta. Så jag har mycket tid till att läsa imorgon. Tänkte även ta en sväng till polisen och hämta mitt pass som jag inte åkt och hämtat än. Kul! Spännande att se hur man blev på bilden, har ju sett, men det blev ju bara en snabb titt. Nu ska bilden granskas! Någon som har lust att ge mig lite pengar och som vill ut och resa med mig? 

Av Tezz - 9 september 2008 19:44

...bara dåliga kläder. Jag kan tycka det är ganska skönt att vara ute när det regnar, har inget emot det. Men det är inte kul när man fryser, blir jätteblöt om fötterna eller att övriga kläder inte står emot regnet. Eftersom jag inte har några bra kläder för regnväder så har jag tänkt länge att jag måste inhandla dels gummistövlar och dels ett regnställ. Ja, jag ska ju faktiskt bli förskolelärare, då måste man väl äga detta även privat? Så i lördags när vi var ute och shoppade saker till hemmet så hittade jag förutom allt annat, även ett par gummistövlar  till mig! Så nu är det bara regnstället som fattas. Några bra tips på var man kan få tag i ett?


Så här ser stövlarna ut. Och ja, de är faktiskt lite skitiga, använde dem i helgen när jag var ute och promenerade med Ella =)

Av Tezz - 9 september 2008 17:19

Varför är det så att personer alltid (nästan) ringer när man inte kan svara? Igår när personen som fixade med min praktikplats ringde, hörde jag inte först, för att Christian dammsög, hann därför inte svara. Hon pratade i a f in ett meddelande med allt jag behövde veta, numret till bitr. rektorn och så... Imorse fick jag ringa tre gånger innan jag fick tag på bitr. rektorn.

Idag när jag sittter på föreläsning så ringer självklart min handledare. Kan ju inte svara då... Jag ringer upp efter och då har hon en hantverkare hos sig och kan inte prata... Jag ska ringa upp senare... Typiskt. 


Av Tezz - 9 september 2008 10:22

... är avklarad. Ringde bitr. rektorn och jajamen, kommer vara i samma klass som jag var i för ca 1,5 år sedan. Samma handledare. Ska bli kul att träffa barnen igen och se vad som har hänt i klassen. De gick i ettan sist, nu i trean. 


Har även skrivit ihop en lista med vad jag behöver läsa den här veckan för att komma i kapp. Skönt att ha det organiserat och få en överblick över vad man har läst och inte... Nu jäklar ska jag komma igång med pluggandet! Punkt.  

Av Tezz - 9 september 2008 09:40

Att göra:


  • Ringa bitr. rektor på skolan där jag ska ha min praktik, få reda på vem min handledare är.
  • Ringa min handledare för att boka in planeringstid.
  • Gå på en föreläsning som handlar om tid
  • Plugga! (minst 2h)

Ovido - Quiz & Flashcards