Alla inlägg den 7 september 2008

Av Tezz - 7 september 2008 22:02

...det är vad som har hänt i helgen... I fredags träffade jag Christian efter skolan, efter det tog vi oss till grönan där Millencolin spelade. Börjar känna mig gammal... Trött vid 9 och ont i ryggen av att stå för länge... Illa. Men kul var det iaf!


I torsdags fick vi för oss att möblera om i sovrummet. Därför tog vi oss in till söder och Bolagret igår och shopade ett par nya sängbord. Tidigare hade vi en hylla ovanför sängen som fick duga som det. Skönt att få sängbord! Förutom sängborden fick vi även en ny tavla med oss hem, vilken hamnade i köket. Kul att ändra om lite... Sker ganska ofta hemma hos oss, alltid

nått vi vill ändra på...


Idag har vi varit barnvakter åt min systerdotter Ella. En liten putande läpp när mamma gick och lite blyg för Christian i början, men det släppte snart och sedan har det varit full rulle här hela dagen. Inga problem att roa den lilla flickan! Men får hon inte som hon vill, då hörs det! Riktigt bestämd kan hon va´.



Tog en promenad vid vattnet, gick bättre att få henne att sova middag i vagnen än hemma i sängen....

Lek i lekparken hann vi med också....

Av Tezz - 7 september 2008 21:55

Hur rolig jag än tycker att den här mattekursen är, så lyckas jag inte att ta tag i läsandet! Vet inte vad det är, men det tar emot, jag förtränger skolan när jag kommer hem, gör annat istället. Dock verkar jag inte vara ensam om detta, i stort sett alla som jag har pratat med har lika svårt för det. En liten tröst, men ingen ursäkt! Sitter nu hemma med söndagsångest, eller skolångest... Ångest över att jag inte läst det jag ska ha gjort tills imorgon... Den här veckan får det bli skärpning! Slut på slappandet helt enkelt!

Ovido - Quiz & Flashcards