Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

tentaförberedelser

Av Tezz - 20 oktober 2008 21:51

Imorgon är det dags. Mattetentan. Kursen jag pluggat minst på hittils, tentan jag känner mig som lugnats inför. Har sagt det förut, men skönt!

Idag åkte jag in till skolan och träffade lite människor som jag pluggat tillsammans med förut, de läser också matte nu, men i en annan grupp. Satte oss och gick igenom lite gamla tentor tillsammans. De fick öva sig på att räkna, jag på det didaktiska, att förklara för dem hur de skulle göra. Perfekt! Fick även en del nya tankesätt på några uppgifter.


Satt i skolan till halv 4, sen åkte jag hem, åt middag. Sen begav jag mig igen, nu till en person i min nuvarande klass som bara bor en station ifrån mig. Hjälpte även henne att räkna lite matte. =)  Känns som att jag har satsat på rätt yrke. Det är kul att lära ut! Klurigt ibland att ge bra förklaringar, men när man lyckas så känns det väldigt bra! Har pluggat färdigt nu. Ska förbereda och lägga fram de saker jag ska ha med mig imgorgon. Sen ska jag gå och sova, så jag är utvilad och kan tänka klart imorgon. Hoppas det känns lika lugnt imorgon, när jag sitter där, som det gör nu!


 
 
vampireslave

vampireslave

21 oktober 2008 19:59

lycka till! jag håller tummarna!

http://vampireslave.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezz - 15 juni 2010 16:20

Bloggen är mer eller mindre nedlagd.. orkar inte skriva, har inte så mycket att skriva om. Gör dock en liten uppdatering av mitt liv nu. Kanske kommer det något mer inlägg någon mer gång, senare, vem vet...   Har nu jobbat som förskollärare i någ...

Av Tezz - 9 april 2010 13:56

Påsken tillbringades uppe i Hälsingland, lördagen och söndagen tillbringades i skidbacken i Hassela. För mig var det första gången som jag åkte utför. Klantig som jag är, så lyckades jag ju ramla i liften innan den kommit upp till toppen och den enda...

fix

Av Tezz - 20 mars 2010 17:45


N är inne i stan med en kompis. Jag var hemma själv och hade långtråkigt. Satte på lite musik, som råkade bli Alice in Chains. Kom då att tänka på den målning som Niklas gjorde då vi gick en bildkurs under lärarutbildningen föreställande Alice in Cha...

Av Tezz - 4 mars 2010 20:48

Snart är även den här arbetsveckan slut. Dagarna tickar på som aldrig förr! Känns som om arbetsveckan i princip består av två dagar, måndag sen fredag. När man har roligt så går tiden fort... Eller nått. Jag har roligt på jobbet visst, men det är ant...

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen! För ca ett år...

Ovido - Quiz & Flashcards