Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Tezz - 17 oktober 2008 11:45

På tisdag har jag en tenta, i matte.... OCH jag känner mig inte särskilt orolig! Kors i taket! Kan vara så att det är matte, mitt ämne? Jag vet inte. Allt är inte solklart, det didaktiska är lite småjobbigt. Kan ju räkna, inga problem... Men att förklara det och komma med bra förslag på hur man kan lära ut.. hmm.. Men jag får ha böcker och anteckningar med mig på tentan. Därför känns inte heller det särskilt jobbigt. Bara att slå upp om det är något man är fundersam över... Sitter och pluggar nu (bortsett från denna korta bloggpaus), och det känns bra. Har gjort några gamla tentor, inga större problem. 


Det som däremot ligger över mig och känns jobbigt just nu, är att jag måste skriva ihop min VFU-rapport. Jag är trött på att skriva.. Efter ett stort antal hemtentor under den här utbildningen, så har man tröttnat på dessa hemuppgifter. Skriva, reflektera, referera... Urk!  


Ovido - Quiz & Flashcards