Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Tezz - 11 oktober 2008 15:58

Idag kom min bror upp till Stockholm. Han bor i Linköping, så det blir inte sådär jätteofta man träffar honom. Åkte in till söder och åt en lunch med honom på Tacobar. Sedan åkte vi hem hit så han kunde lämna av väskorna efter som han ska sova här inatt. Tog en kaffe innan han sedan skulle in till stan och träffa en kompis...


Ska nog gå och lägga mig och vila ett tag nu. Skulle nog verkligen behöva en liten powernap. Ikväll blir det en lugn kväll. Se en film, äta lite snacks. Antingen bara jag och Christian, eller om min bror kommer hit tidigt, så blir det vi tre, det återstår att se. Lugnt kommer det bli i alla fall.  

Av Tezz - 11 oktober 2008 15:24

Är otroligt trött och seg idag och vädret gör ju inte det hela bättre... Grått och trisst. Igår var en intensiv dag. Hade utedag i matte med barn från Rågsved. Varje studiegrupp i klassen ordnade en varsin mattestation. Och varje grupp blev tilldelad 10 barn, blandat från åk 1-3, som vi sedan gick runt till stationerna med. Det blev en bra dag, och barnen verkade uppskatta det hela. De var verkligen söta och mysiga barn. Återigen fick man sig en funderare om det inte är med de åldrarna man vill jobba ändå...


Hann inte vara hemma länge igår förrän en grannflicka och en grannpojke, båda går i en av mina klasser jag haft VFU i, ringde på dörren och ville hälsa på mina katter. Visst inga problem. De stod i dörren ett tag och fick klappa Virus som är den modiga av de tre. Ett tag efter de hade gått så ringer det på dörren igen, de igen fast nu med ytterligare en flicka i klassen som även hon vill hälsa på katten, nåväl, det går ju bra... fick de andra förut så ska väl hon också få. Är här ett litet tag innan de går igen. En liten stund senare ringer det på dörren igen. Återigen grannflickan nu med en annan tjej från klassen! Lät dem stanna ett tag... Har inget emot att de kommer sådär, bara det inte blir till en vana och att de börjar ringa på varje dag, någon gång ibland är ju bara roligt, de är ju så snälla. Vet ju hur man själv var när man var liten och tyckte att det var kul att gå hem till grannar...


På kvällen kom 3 personer från min matteklass hem till mig, samt tre av Chrisitians kompisar. Förfestade lite här hemma innan vi åkte in till söder, där vi mötte upp ytterligare 2 personer från klassen. Var ute till 3, men då var jag helt slut. Blev dock väldigt lagom med drickandet igår. Idag är jag inte direkt bakis, inte så jag mår dåligt i alla fall, men som sagt väldigt seg!

Ovido - Quiz & Flashcards