Alla inlägg den 13 april 2008

Av Tezz - 13 april 2008 22:19

...för Engla...



Gör en bloggmanifestation mot våldet! Tänd ett ljus på din blogg... 

Av Tezz - 13 april 2008 21:52

Sänder en tanke till Englas familj. Behöver nog inte säga så mycket mer. Hemskt är vad det är... 

Av Tezz - 13 april 2008 21:20

Har varit en lugn helg... Finns inte så mycket att göra då man är en fattig student. Igår tog vi tag i vårt förråd som behövdes gå igenom. Rensade ut en massa skräp, packade om vissa kartonger, omorganiserade. Nu kan man ta sig in där utan problem och komma åt det man vill ha utan någon större ansträngning. Skönt! Pluggade lite på kvällen, somnade i böckerna med ångest över både ekonomi och allt jag har att göra.


Tog upp pluggandet idag igen, det går segt och långsamt framåt. Saknar tekniken jag läste förut. Föredrar de praktiska ämnena framför de teoretiska. Är en praktiker inte en teoretiker har jag konstaterat.  Men det här ska gå! Det är bara att kämpa på. Jag är inte den som ger upp i första taget. Jag är över halvägs i utbildningen. Efter den här terminen är det bara 3 kvar. Det är ju ingenting! En termin går fort! Måste tänka positivt. Även om det är svårt när man har en massa orginallitteratur från 30-talet att läsa, just då när man är som mest skoltrött....  Kämpa på!

Ovido - Quiz & Flashcards