Alla inlägg den 9 april 2008

Av Tezz - 9 april 2008 23:49

Ibland händer det att man funderar över livet. Jag har nu tänkt på mitt eget. Jag har aldrig varit den som har varit beroende av stora kompis-gäng, aldrig varit en typisk flick-flicka. Aldrig, förutom möjligen när jag var ett litet barn, varit speciellt förtjust i rosa, aldrig tyckt om att gå i högklackat, gympaskor är mer i min stil. Tygpåsar hellre än någon märkesväska. Har heller aldrig varit speciellt förtjust i att dansa på krogen, har hellre druckit öl än cider, vin eller drinkar. Lyssnar heller inte gärna på musik som spelas mycket på radio. 

Jag har oftast gått min egen väg. Inte låtit mig påverkas för mycket av andras åsikter och viljor (alla påverkas ju på något sätt). Jag har varit jag, gjort det jag känt för. Jag känner mig dessutom stark och säker på mig själv som människa, trots att man har sina svackor, det har väl alla? Just nu, just idag är jag glad att jag är jag. Igår beställde jag en rosa väska.  

Av Tezz - 9 april 2008 21:47

Varför kan man aldrig börja tidigare med saker? Vet att jag har tjatat om det förut. Men nu sitter jag återigen här och läser i sista stund, massor med sidor jag måste trycka in i skallen. Har försökt att börja tidigare i veckan, har stannat hemma och struntat i att göra saker, för att jag ska plugga. Trots detta har jag inte kommit någonstans med läsandet. Det tar emot, trots att jag vet att jag någon gång måste och det bara blir värre då jag skjuter på det. Det har gått ganska bra att läsa idag i alla fall. När jag väl kommit igång. Har massor kvar att läsa, blir att sitta uppe länge ikväll. Tills ögonlocken inte vill längre. Sedan blir det att gå upp tidigt imorgon, läsa hela förmiddagen. Jag måste helt enkelt. Hur ska jag göra? Hur ska jag få mig själv att ta tag i det här och börja tidigare? Jag vill, men jag vet banne mig inte hur jag ska göra. En anledning kanske är att jag vet att jag brukar klara av det på något sätt ändå. Det är som om man har två olika viljor ibland... Den lata som vill ha kul vinner oftast. 

Av Tezz - 9 april 2008 14:29

Har inte kommit igång med pluggandet än... Melissa ringde och var uppe i stan, ville komma förbi. Har inte träffats på jättelänge. Kunde helt enkelt inte säga nej. Fikade och snackade skit i några timmar.

När hon hade gått fick jag ett ryck. Vårt förråd behöver rensas. Har länge tänkt göra mig av med gungstolen där nere som tar en massa plats, så nu tog jag tag i det. Gick ner och hämtade den, fotade och la upp en auktion på tradera. Någon som är intresserad? Ta en titt här.

Av Tezz - 9 april 2008 08:47

Min kl stod idag på halv 8, kom som vanligt när jag är ledig inte upp förrän en timme senare. Det som står på schemat idag: plugga! Det är väl det som alltid står på schemat... ska läsa ca 100 sidor i piaget; barnets själsliga utveckling. 


Ute ligger det ett täcke av snö. Skulle kunnat vara mysigt, men som jag sa igår,  jag vill inte ha snö nu!

Ovido - Quiz & Flashcards