Alla inlägg den 6 april 2008

Av Tezz - 6 april 2008 11:17

Har inte uppdaterat på ett tag. Över en vecka sedan sist. Mycket har hänt.

Förra lördagen (29/3), var det tänkt att jag skulle ha en lugn hemmakväll, njuta av att vara hemma och vara helt pluggfri. Pluggfri var jag men det blev fest istället, trots att jag tänkt ha en lugn månad eftersom ekonomin inte är den bästa just den här månaden. Åkte hem till Christians arbetskompis Calle. Förfestade och sjöng singstar. Blev en rolig kväll. Kul att träffa lite nytt folk.


I måndags började en ny kurs, hade en introduktionsföreläsning som jag smet lite tidigare ifrån. Dags att tatuera sig! Två svalor, en på varje underarm. Är jättenöjd! Dock har jag upptäckt små detaljer som gör att de båda skiljer sig åt. Dock ingen katastrof. De ser bra ut och på de jag har testat så verkar "finn tre fel" inte vara de lättaste att upptäcka, de flesta får stå och studera dem ett tag...


I söndags sprang min systers ena katt bort, innekatt. Efter att ha varit och tatuerat mig åkte jag därför till Haninge för att gå på kattjakt. Var ute i två timmar och gick omkring i området, satte upp lappar, men utan resultat. Åkte tillbaka i tisdags och tog ytterligare en promenad i området, efter att nästan ha gett upp sökandet såg jag något vitt skymta till upp i skogsbrynet, ytterligare en plastpåse tänkte jag, men beslöt mig ändå för att stanna till och titta noggrannare. Tur det! För där satt hon!


Onsdag: Anna och Isabella kom på besök och fikade. Trevligt!


Torsdag: Föreläsning och första seminariet på den här kursen. Intressant. Dock började jag känna mig lite hängig på eftermiddagen. Hade kännt mig lite småkonstig i kroppen hela dagen, men inte tänkt så mycket mer på det. På vägen hem, kände jag mig smått illamående, trött och inte alls pigg. Gick och lade mig i sängen direkt när jag kom hem. Där låg jag i 24 timmar med små utflykter till toaletten och upp för att dricka vatten. 38 graders feber. På detta hade jag även fått en reaktion av den nya ansiktsrengöringen jag köpt i tisdags. Började med att det kliade och jag blev röd på halsen och i ansiktet, nu hade det spridit sig ner till armarna. Värst på det ställen som jag hade haft kontakt med ansiktet, så jag drog slutsatsen av att det var medlet och inte någon reaktion på tatueringarna, vilket diskuterades.


Fredags: De röda prickarna hade försvunnit över natten, fortfarande feber. Så det blev ingen skola den här dagen. Andra seminariet jag missar på hela min utbildning. På kvällen är jag feberfri.


Lördag: Helt frisk. Barnkalas. Min systerson som fyllt 3. Massor av folk, massor med barn, full rulle mycket ljud. Var rätt så trött när man tog sig därifrån. Min brorsa kom efter lite senare för att äta middag med oss innan han skulle vidare ut och träffa en gammal kompis. Vi själva hade tänkt att ha en lugn hemmakväll. Detta blev inte fallet. Christians arbetskompis Calle ringer och vill att vi ska komma över på fest. Så återigen, förfest och singstar. Det blev dock ganska lugnt, när de andra skulle vidare ut, så åkte vi hem. Fattig och trött som jag var (är).


Summa summarum: En händelserik, spännande, intressant och rolig vecka.


Ovido - Quiz & Flashcards