Alla inlägg den 10 april 2008

Av Tezz - 10 april 2008 19:51

Igår lade jag ut annonsen på tradera. Idag blev den såld. utropspriset var 50kr köp nu 200. Sålde den på köp nu, så nu är jag 200 kr rikare. Kanske hade kunnat få ut mer, inte vet jag, men jag är nöjd. Mer plats i förrådet och jag har fått lite extra pengar, en månad som jag verkligen behöver det. 


Nu har jag ett sug efter att gå igenom det där förrådet och allt som finns där. Kanske finns fler saker man kan sälja. Detta blir dock inte idag. I helgen kanske. Skulle i alla fall helt klart behövas en vårstädning där nere! 

Av Tezz - 10 april 2008 18:28

Håller på att bli helt tokig. För ett antal månader sen, innan jul någon gång tecknade jag en försökring åt lilla Virus på Agria. Gjorde detta över internet, gick hur smidigt om helst. Kryssade i att jag vill betala månadsvis och därmed med autogiro, blankett för detta skulle skickas hem. Gjordes det? Nej, istället kom en räkning helårsdebiterat. Inte vad jag var beredd på att betala. Bara att lyfta luren och ringa. Inte min favoritsysselsättning, har typ telefonskräck... Men vad ska man göra? Bara att ringa, passade samtidgt på att teckna en samlingsförsäkrning vilket man kan göra då man har tre katter = billigare försäkring. Gick ju jättesmidigt. Slapp betala räkningen, de skulle skicka hem autogiroblanketter och dessutom skulle jag få tillbaka lite pengar eftersom de blev ändrat belopp, och jag redan betalt in för mina andra katter...


Nå väl, frid och fröjd... Eller inte. Får aldrig något besked från banken att autogiroanmälan gått igenom, istället får jag ett brev från Agria lite senare under månaden att beloppet inte kunnat dras, detta ska då läggas på nästa räkning. Bara att ringa igen och säga att jag inte fått någon bekräftelse från banken och ska kolla att allt är i sin ordning. Svaret är att jag ska vänta någon vecka då dragningen ska ske, har det inte dragits då, så får jag ringa igen. Dras det? Nej, bara att ringa igen. Jag får då göra en manuell inbetalning och återigen skicka in en autogiro ansökan. Hålla tummarna för att det funkar som det ska nu.

Sen idag kom jag hem, ett brev från Agria låg innanför dörren. Vad är det nu då? Enligt våra noteringar har vi inte erhållit det aviserade beloppet... No shit! Nä, för det var ju precis det jag ringde om och fixade manuellt för en vecka sedan... Bara att ringa igen! Jodå, då kunde de se att de fått in pengarna som de skulle. Och att det skulle dras som vanligt nästa månad. Som vanligt.... Inte en endaste betalning har ju blivit dragen hittils! Hon jag pratade med verkade inte riktigt ta in det jag sa, hon verkade inte så himla sugen av att prata i telefon överhuvudtaget var det intryck jag fick... Nå väl, får vänta och se vad som händer. Kan ju säga att min telefonskräck nu nästintill är botad i alla fall.


Kan tillägga att jag i övrigt är nöjd med dem. De övriga jag pratat med har varit hur trevliga som helst. Och när Felix var sjuk så funkade allt som hade med försäkringen att göra utan problem! Men man blir ju lite trött.... Ska det vara så svårt?

Ovido - Quiz & Flashcards