Alla inlägg den 3 december 2007

Av Tezz - 3 december 2007 17:43

Idag hade jag min uppgift med barnen och blev filmad. det gick bra! Visst jag kunde säkert ha gjort mycket annorlunda och lagt upp mitt "lektionspass" (vad ska man kalla det på förskolan?) annorlunda, men det kändes ändå bra. Det är inte heller tänkt att allt ska gå kanon, jag ska ju lära mig! Resultatet av barnens skapande blev inte som den bild jag hade i huvudet, men så blir det ju aldrig heller. Jag är nöjd och det är jäkligt skönt att ha det gjort! 

Jag tänkte inte heller så mycket på att jag blev filmad och barnen brydde sig inte heller om kameran. 

Har nu kollat lite på det som blev inspelat, och visst det är jobbigt att se sig själv på film, men väldigt givande, just vid undervisningssituationer, då man får syn på sitt eget agerande och ser vad man skulle kunnat ha gjort annorlunda och vad som var bra. Helt klart bra att dokumentera det man gör. 

Ovido - Quiz & Flashcards