Alla inlägg den 2 december 2007

Av Tezz - 2 december 2007 21:39

Är man uttråkad och har en mac med photo booth kan man sitta och leka lite.....

Av Tezz - 2 december 2007 21:11

Har nu förberett mig lite för morgondagen i alla fall. Jag har samlat ihop allt möjligt tänkbart material som barnen kan använda sig av i min uppgift som går ut på

att bygga ett hus åt en av Christians star wars gubbar, Han Solo, han kommer dock vara omdöpt under morgondagen. Det är bra att ha en pojkvän som är barnslig och samlar på leksaker när man själv ska arbeta med barn =) Tack älskling!


I övrigt har vi möblerat om lite här hemma i "tredje" rummet. Vi har tänkt att ha det som arbetsrum, med datorer och mina målarsaker och annat material som man kan vara kreativ med. Men saken är den att det har blivit mer som ett förråd, allt som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med åker in dit, inget kul, ser inget kul ut. Jag vill få inspiration av att vara där inne, få lust att vara där och pyssla och fixa, måla och teckna eller finna ro till att sitta och plugga, men nej, man vill bara ut därifrån. Tyvärr har man inte så mycket pengar så man är ju inte fri att göra precis vad man vill med det, synd. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen. Känns i alla fall som om det blev en förbättring idag, känns inte fullt så rörigt nu och det blev lite luftigare.


Hann med att åka och fika hos min syster också, passa på att träffa min bror en gång till innan han åkte hem till Linköping, träffas ju inte så ofta...




Av Tezz - 2 december 2007 09:21

Nu har jag äntligen satt igång och handlat de första julklapparna! Det blev de lättaste jag började med, Jacob och Ella, barn finns det ju hur mycket kul som helst att köpa till! Har nog ganska bra koll på vad jag ska köpa till övriga också, så det blir nog bra...


Börjar bli lite nervös för morgondagens uppgift med barnen. Inte just att göra något med dem, det är ingen fara, har gjort förut och det har gått bra. Men nu ska man ju bli filmad också.  Detta för att jag sedan ska klippa ihop filmen och sedan redovisa min uppgift i skolan, där det ska framgå vad jag gjorde bra, hur jag skulle kunna ha gjort annorlunda, hur jag pratar med barnen, vad lär sig de och så vidare... Blev inget planerande för min del igår, så nu ska jag se till att göra det, vill inte, tråkigt, men jag måste.  


Ovido - Quiz & Flashcards