Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Tezz - 1 juni 2008 22:08

Har inte gått så bra med mitt hälsosamma liv den senaste veckan. Varmt väder och man bli sugen på glass, så det har blivit några stycken. Onyttig mat, lite godis och annat smått och gott har slunkit ner i magen också, vilket har resulterat att jag gått upp ett par kilon igen. =/ Nå väl. Det positiva är i alla fall att jag tagit mig ut och gått lite. I fredags blev det en promenix till Farsta c, skulle handla mat, men tog då en omväg så att jag fick röra på mig lite. Igår, 1 timmes powerwalk på förmiddagen, på eftermiddagen knatade jag och C runt väldigt länge på söder innan bion kl 6. Var inne där redan halv 3, så då rörde man ju på sig i alla fall...


Idag har det väl inte hänt så mycket. Har ju pluggat. Men det är ju bra på ett annat sätt. Tog i alla fall en promenad till affären med C, gick även då en liten omväg. Men i onyttigt syfte: att köpa godis... 


Nya tag den här veckan som kommer! Dags att skärpa sig igen!  

Av Tezz - 1 juni 2008 17:16

Idag hade man gärna varit ute i det fina vädret... Men icke sa nicke! Kunde inte skjuta upp tentaskrivandet längre, vilket jag har gjort aldelles för länge. Hela dagen har nu spenderats framför datorn och med näsan i studentlitteraturen. Trisst! Och det går ju inte fort frammåt. Hela kvällen kommer fortsätta på samma vis. Och morgondagen, och dagen därpå, och dagen efter det... På torsdag ska det vara klart! Sen är det sommar!!!

3 dagar får jag njuta, sen är det dags att börja jobba. Men just nu ska det bli ganska skönt, skönt med uppehåll från studierna en tid. Den här terminen har ju varit ganska tuff.  

Ovido - Quiz & Flashcards