Alla inlägg under februari 2008

Av Tezz - 21 februari 2008 09:22

Igår var jag och tränade igen! Så j-la jobbigt! Men skönt! Det var ett konditionspass, min kondition är inte den bästa för tillfället, då det inte blivit så mycket träning den senaste tiden.
 
Efter träningen mötte jag upp Madde och Tobbe. Gick och åt Thai wok, för att sedan gå vidare till Bara Vi, där Maddes brorsa och hans band, Delacroix, hade en spelning. De var riktigt bra! Gå in på deras hemsida (länkad ovan), ladda ner musik och lyssna!


Nu ska jag snart iväg till skolan, ny kurs, mer plugg! Yey!

Hej hopp! 

Av Tezz - 20 februari 2008 11:16

Nu har jag gett upp! Nu har jag skrivit ut tentan, lagt det i ett kuvert, klistrat igen och satt på frimärke. Nu ska jag bara se till att gå iväg med det och se till att det blir poststämplat med dagens datum! Yey!!!!

Nu får det gå som det går.

Nu är jag äntligen ledig!!!!!!! i en dag. Om exakt 24 timmar och 40 min börjar nästa kurs.


Av Tezz - 20 februari 2008 10:09

I natt satt jag uppe till halv 3 med min tenta. Den är fortfarande inte klar. Nästan, men inte helt. Blir inte förvånad om den inte skulle vara godkänd, känns som jag har noll koll. Jag blir trött bara av att titta på texten. Har läst igenom den hur många gånger som helst. Har suttit med den i över en vecka. Ett antal gångers genomläsning blir det då. blä! Snart ger jag upp. Struntar i hur det blir. Jag har ju fått ihop en text, även fast innehållet känns väldigt tvivelaktigt... Jag orkar bara inte mer. Min hjärna säger ifrån. 

Av Tezz - 19 februari 2008 13:22

Idag hade jag min första redovisning med den nya klassen. För en gångs skull var jag inte särskilt nervös! Otroligt! Kan kanske bero på att tentan tar upp så mycket plats så det finns inte utrymme för annat.


Nu är det skriva, skriva, skriv som gäller! Sista rycket! Imorgon ska det vara klart! Då ska jag njuta! Då ska jag träna och sen dricka öl och gå på en spelning! Ska bli riktigt kul! Och det är jag förtjänt av! Banne mig!

Av Tezz - 18 februari 2008 21:42

Jag håller praktiskt tagit på att slå knut på mig själv! Jag tänker, jag analyserar, jag funderar. Jag blir tveksam. Har jag förstått det här rätt? Har jag missat något när jag läst litteraturen? Jag har ju inte hela tiden varit fullt fokuserad... Stod det verkligen inget om det där? Var kan det då stå i boken?Bläddra, bläddra, bläddra... Panik! Vet inte vad jag ska skriva!

Av Tezz - 17 februari 2008 22:42


Detta är vad jag studerar för tillfället. Kan verka intressant. Skulle absolut kunna vara det. Just nu känner jag bara blä!


Nu ska jag titta lite på tv, sen gå och lägga mig. Klockan ringer imorgon kl 7, vilket den gjorde imorse (på en söndag!!!) också. Bara att upp och plugga som gäller. Har inget i skolan imorgon är hemma hela dagen. Framför datorn, framför böckerna. Jiippii!


Av Tezz - 17 februari 2008 20:52

Mitt liv spenderas nu framför datorn skrivandes, samt med näsan i kurslitteraturen. Det är så jag har spenderat hela denna helg. Och det mesta av förra veckan, med några få undantag. I tisdag var jag som sagt och tränade. I onsdags hängde jag på min basgrupp, gamla kurskamrater ut. Tänkte att det skulle bli en lugn kväll, skulle inte bli så sen sa jag till C. Jo men visst! Jag kom hem halv 5 på morgonen. Efter krogen blev det efterfest. 3 timmars sömn sen upp för att ha basgruppsdag i Farsta C. Vi var några som var ganska slitna och sega.

I torsdags var det ju också alla hjärtans dag. Därför hade jag lovat C att vara pluggfri på kvällen och umgås med honom. Vi spenderade kvällen framför tv´n. Gjorde inget speciellt. Då det inte blev så mycket plugg de här kvällarna så har jag alltså spenderat helgen åt det. Igår tog jag mina saker och åkte hem till min syster. De var inte hemma, så därför kunde jag få plugga ostört där. Vilket behövdes! Hemma är det alltid småsaker som kommer emellan. Och även om C inte försöker störa, så blir det ibland så ändå. Han måste ju få röra sig hemma och prata i telefon.


Även fast jag nu har spenderat den mesta av min tid, både på helger och i veckor åt att plugga, så har jag massor kvar! Mina krav på mig själv att prestera bra gör det väl inte bättre. Det är inte hela världen att missa en tenta. Man har chans att göra om. Jag vet inte om det är mina förväntningar om att det här ska vara den jobbigaste delen på utbildningen som gör att det går segt, kan mycket väl vara så. Men det går så jäkla trögt att skriva! Trögare än någonsin. Det är jobbigt!


Så kära vänner och ni andra. Jag må tjata om skolan och mitt pluggande, inte det roligaste att läsa om kanske. Men det är så det ser ut i mitt huvud just nu. Det finns inte plats för så mycket annat för tillfället. Någon gång så småningom hoppas jag att jag kan bidra till mer lustfullt läsande!  

Av Tezz - 12 februari 2008 22:59

Åkte på ytterligare en förkylning förra veckan. Men idag, efter tre (4?) veckors förkylning och magsjuka och plugg så är jag äntligen så pass frisk att jag orkar ta mig till träningen! Lite snuva kvar, men det är allt! Skönt att komma igång igen! Och ta sig tid. De senaste veckorna känns det inte som man gjort annat än att plugga. Skönt att få tankarna på annat för en stund.


Jag är stressad över skolan, så mycket som ska läsas och nästa onsdag ska examinationen lämnas in. Jag har ångest, och panik! Ena stunden känns det som jag har koll, försöker intala mig det. Nästa stund då jag läst studiehandledningen igen får jag panik! Hur ska jag få ihop det här? I nästa kurs ska jag banne mig försöka ligga mer i fas! Göra upp ett schema från allra första stund och följa det strikt, så jag slipper den här panikläsningen jag har ägnat mig åt den sista tiden. Inte bra... Och framförallt, jag ska inte åka på någon nedrans förkylning!

Ovido - Quiz & Flashcards