Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Tezz - 27 februari 2008 23:21

Måltider:

Åt frukost idag. Havregrynsgröt och te.

Lunchen kanske inte var världens bästa, men det blev en lunch i a f, kokt korv med bröd...

Åkte in till söder på eftermiddagen och mötte upp C. Var otroligt sugen på choklad. Jag stod dock emot sötsuget och gick och köpte en banan istället=mellanmål.

När jag kom hem på kvällen så lagade jag en god soppa, morotssoppa med apelsin och basilika. Mycket god. Receptet finns här. Åt fiberrikt bröd till.



Morotssoppa (bild tagen från ica.se)


Motion:

10 min jogging, 10 min powerwalk. Inte mycket men det räckte att vara ute i 20 min när det regnade. Tog mig ut i alla fall, TROTS vädret!


Har lagt lite bär på tining. tänkte göra en smothie till frukost imorgon.
Av Tezz - 27 februari 2008 09:31

Nu jävlar ska jag vara hård mot mig själv! Jag har flera gånger tidigare sagt att jag ska bli bättre på att träna och att äta bättre. Gå ner några kilon och få kläderna att sitta bättre. Det har väl inte riktigt gått så bra. Träningen har jag ju faktiskt kommit igång med. Även fast det inte har blivit så mycket den här terminen, av godkända anledningar. Men jag äter ju inte rätt! Alldeles för mycket godis och onyttig mat! 


Det ska det bli bättring på från och med nu! Inget mer godis i veckorna. På helgerna blir det cashewnötter. Det är svårt det där med maten dock, är inte så bra på att laga mat, men ska nog se till att få lite sundare vanor där också. Framförallt regelbundna måltider. Inte hoppa över frukosten!

Ni trogna läsare får bli mina "kontrollanter". Jag har härmed gjort det offentligt. Nu måste jag fixa det här! Jag ska komma i form!


BTW. Tog en joggingtur i morse! Yey! 

Ovido - Quiz & Flashcards