Alla inlägg den 2 november 2009

Av Tezz - 2 november 2009 21:47

Så var det ett tag sen man skrev något här igen. Inte för att det inte har hänt nått. Händer en massa hela tiden. Har bara inte orkat...


Niklas föräldrar har nu köpt en stuga uppe i Hälsingland inte så långt från Delsbo. Var där uppe i helgen. Tog en andningspaus. Skönt att komma bort från vardagen lite. Våra mobiltelefoner funkade inte, inget internet. Vi sysselsatte oss med långa promenader, pussel och kortspel. Lite tråkigheter som examinationsskrivning var dock tvunget att utföras. Men det gick hyffsat smärtfritt. Kunde nu sitta vid en brasa och skriva, mysigt!


I veckan körde jag min svärmor till Haninge för att hämta en liten hundvalp.  En söt liten rackare, blandning mellan schäfer/strövare (mamman) och en bordercollie (pappan).


I förra veckan ringde de dessutom och sa att de gärna ville att jag skulle börja jobba på ett av de jobben jag sökt. Var på ett andra besök där och idag tog jag beslutet och tackade ja! I januari börjar jag jobba som förskollärare! Spännande...


Håller nu på med det sista på min utbildning... c-uppsatsen. Ångest... Men ska nog få ihop den också så småningom.


  




Ovido - Quiz & Flashcards