Alla inlägg under maj 2008

Av Tezz - 20 maj 2008 21:38

Nehej... Inget svar på tentan kom idag. Inget brev, inget registrerat på hemsidan. Surt!

Det har gått 3 veckor och jag vill veta nu! Usch för sega lärare! Den förra slarvade bort tentan, fick vänta en dag extra, inte mycket, men trisst när man åker in till skolan BARA för att få se resultatet... Nu får man vänta igen, medan många andra redan fått sitt resultat... vill inte gnälla. Men jag är frustrerad och otålig.  Jag vill veta hur jag ska planera min framtid, hur mycket jag har att göra, vad jag har att göra... Är inte det förståeligt? 

Av Tezz - 20 maj 2008 11:50

Skolarbetet känns som det står lite still just nu. Har dock varit iväg och intervjuat 2 personer idag om specialpedagogik, barn i behov av särskilt stöd, handlingsplaner.... Det känns som om det är vad jag kommer få gjort idag, tills jag får besked om tentan.... Har svårt att ha tankarna på nått annat nu. Jag är nervös. Den här gången är det riktigt osäkert om jag klarat tentan. Kändes ju inte särskilt bra när jag skrev den. Hoppas verkligen det gått bra. Vore så skönt att slippa dubbla studier de här veckorna som är kvar, har nog som det är.... 


Men, men... Det är bara att vänta, vänta och vänta.... Kommer inte posten någon gång? 

Av Tezz - 20 maj 2008 11:42

....varför ska allt ta en sådan tid? Sitter just nu och väntar på besked om min tenta, idag ska man få besked senast, börjar undra om det kommer bli så....


Pappa har fått tid hos läkaren om 2 veckor för svar på röntgen. 1 vecka skulle det ta från början, detta blir om 5 veckor!!! Man går bara och väntar...


Agria har fortfarande inte ringt upp igen och talat om hur det går med autogirot... Ingen bekräftelse från banken än, så det verkar ju inte gå så bra där...  


Jag säger bara usch för all denna väntan. Varför ska det vara så?  Varför kan allt inte bara fixas på en gång?

Av Tezz - 16 maj 2008 12:02

Lyckades få mina ballerinaskor sålda då jag jag sist lade upp auktionen på tradera. Tyvärr, av någon okänd anledning, betalade aldrig vinnaren, så nu har jag lagt upp auktionen igen. Skorna kan bli dina för bara 100 kr, på köp nu, eller gör en chansning för att få dem billigare, buda. Jag önskar jag kunde ha dem, men de är för små. =/ Köpte dem, fast jag anade att jag borde köpa en storlek större (som var slut). Surt,  ville ju verkligen kunna ha dem.
 
Nå väl, ta en titt på auktionen genom att trycka här.

Av Tezz - 15 maj 2008 20:04

...att plugga på.



1. Balkongen, på vår nylagda trätrall. Skogen precis utanför, relativt tyst förutom lite fågelkvitter. Rogivande


Och..


2. Tysta lässalen i skolan. Finns inte så mycket annat att göra här än att plugga. Man börjar ju knappast städa i skolan... Eller, allt för att slippa plugga?



Av Tezz - 15 maj 2008 19:45

Skrev ju för ett tag sen om Agria och om hur de inte lyckas fixa så att autogirot funkar... Har de lyckats fixa det? Nej. Den sista jag pratade med sa ju att det skulle dras "som vanligt" den 2:a den här månaden. Det gjorde det ju självklar inte, eftersom det aldrig har funkat, och ingen bekräftelse från banken. Häromdan fick jag brev hem att det var uppsagt eftersom de inte hade kunnat dra några pengar... Pratade med dem i förrgår, kunde inte lösa något då, en annan person skulle ringa upp. Han ringde igår, han kunde fortfarande inte fixa till det. Sa att han skulle kolla mer på det och ringa igen... Inte hört något idag.. Blir inte klok på det här. Allvarligt? Ska det vara så svårt? 


Det här är inte det enda som har strulat. Ringde facket för någon månad sen då jag upptäckt att jag betalat för mycket alldeles för länge. Visst det skulle fixas till... Gjordes det? Nej, fick en räkning igår med fel belopp. Ringde idag. Nu ska det vara fixat, förutom det innan jul... deras system eller vad det var hade ändrats, så det gick inte att ordna nu. Yippii! 


Inte nog med allt det här, nejdå, har fått betalt för en dag för lite från det att jag jobbade extra förra månaden kunde jag bekräfta idag.


Vad är det som händer? 

Av Tezz - 15 maj 2008 19:26

... det är dags att skriva några ord här igen. Var ju ett tag sen nu.


Fick ju reda på att pappa hade cancer för ett tag sen. Väntar fortfarande på besked om hur läget är, läkaren har tagit semester så vi får vänta tills han kommer tillbaka... Dåligt! Väntan är jobbig, man vill ju få svar så man vet vad man ska ställa in sig på, vad man har att vänta sig. 


Skolan är också jobbig just nu, vet inte hur det gick på förra tentan, dåligt tror jag... Kommer få svar senast på tisdag... Håller verkligen tummarna nu att jag klarat den. Den här kursen jag läser nu känns inte så jättesvår, men är bara så skoltrött nu. Är trött på att läsa en massa tråkig litteratur, trött på pressen att klara av det och att göra allt i tid. Just nu vill jag bara vara, göra precis det jag känner för. Vill vara ledig och bara koppla av. 

Ovido - Quiz & Flashcards