Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Tezz - 30 maj 2008 22:33

Det ringde på dörren nyss... ca halv 11 på kvällen. Vem kan det vara? En granne antagligen...

Hade ingen lust att öppna egentligen, men kändes samtidigt dumt att inte göra det. Så tänkt och gjort. Utanför står en kille, ser lite smått förvirrad ut, skjorta och hängslen, ruffsigt hår. Ser lite bortkommen ut, kliar sig i håret. Presenterar sig lite trevande som Mikael, den nya grannen som bor nedanför... Tvekar lite.. Säger; jag tyckte jag hörde... tvekar lite till... Äsch, nej strunt i det... det var inget... 

Hmm? Ja, vad ska man svara. Jag förvirrad och undrande över vad människan vill... Ja, trevligt att träffas, är det jag får fram. Han säger hejdå och går...


Vad ville han egentligen? Vad var det han tyckte att han hörde? Christian låg och sov, verkar inte ens ha vaknat.. Jag satt och tittade på James Bond, Golden Eye... Tycker inte jag har så hög volym på tv´n... Tror inte det kan ha varit den...


Ja, vad ska man säga? Jag kan inte låta bli att tycka synd om honom. Varför vet jag inte.  Vet ju inte vem han är, bara att han heter Mikael och bor här under... Det var något med hans sätt att vara och se ut. Såg så ensam och förvirrad ut...

Ovido - Quiz & Flashcards