Alla inlägg under mars 2007

Av Tezz - 13 mars 2007 16:38

Jag är fortfarande glad att jag kapade håret, känns skönt att inte längre gå och vela om man ska göra det eller inte. Nu är det gjort! Jag var inne i Farsta c idag också, inhandlade färgningsmedel till håret. Jag ska bli en ny människa. Har knappt gjort något med mitt hår under mitt liv. Har tonat det en gång, blekt slinger en gång. Men dessa var inga större märkbara förändringar. Hade dreadlocks ett tag. Saknar dem ibland. Men thats it. Oftast har jag bara haft långt blont hår, trisst. Nu är det dags för förändring!

Av Tezz - 12 mars 2007 18:36

Jag fick ett ryck. Jag kapade mitt hår. Det som för ett par timmar sedan sträckte sig lång ner i svanken befinner sig nu strax under skuldrorna. Känns mycket bra. Ångesten har i alla fall inte kommit än. Lite finjustering behövs dock. Har inte orkat mig dit än.

Av Tezz - 11 mars 2007 15:29

Nu är det söndag. Igår var det fest. Helgen börjar närma sig sitt slut. En middag återstår hos Christians föräldrar. Tiden rinner iväg. Helgen är för kort. Behöver mer tid.

Av Tezz - 5 mars 2007 17:18

Idag började jag min praktik i en åk 1. Väldigt spännande. Förra gången var det på förskola, småbarns-avdelning. 2-3 åringar. Ett stort hopp. Hur ska man egentligen förklara för någon hur den läser ett ord? Räkna, det känns lättare att förklara. Matte var ett av de roligaste ämnena när jag själv gick i skolan...Men kul var det! Barnen var jättesnälla, det verkar vara en bra klass. När jag kom hem var det dags att åka med Zelda (katt) till veterinären. Jag kastrerade henne för ca 1 1/2 vecka sedan, nu var det dags at ta bort stygnen. Tror hon blev väldigt glad över att slippa gå omkring med en tratt på huvudet...

Av Tezz - 4 mars 2007 16:59

Förkylningen är fortfarande kvar. Men mår bra mycket bättre. Jobbig hosta som inte vill ge med sig. Igår plockade vi fram färgburkarna och började måla om vardagsrummet. Efter att ha fått färg på en hel vägg så uppstod en tvekan till om vi valt rätt nyans. Färgen vi valt är ljusgrå, men tonen skiftade i ljus blå. Den kontrasten till våra (fula) gula köksluckor blev inte så bra. Vi vill inte ha färger i lägenheten som matchar Sveriges flagga.. Panik! Men efter att ha målat de resterande väggarna och sedan tagit en tur in till Farsta C medans färgen torkade, så kändes allt bättre. Efter att färgen hade torkat hade den blå nyansen betydligt tonats ner och den var mer som vi hade tänkt från början. När sedan möbler, tavlor, nybetsade hyllor m.m kom på plats, kunde vi konstatera att vi var väligt nöjda med resultatet.

Av Tezz - 1 mars 2007 16:05

Samlade lite ork och tog mig in till Farsta C. Jag och Christian köpte färg till vardagsrummet. I helgen ska det äntligen målas om!Däckade sedan i soffan. Jag är verkligen ynklig.

Av Tezz - 1 mars 2007 08:57

Är hemma idag, min förkylning har kidnappat mina krafter.

Ovido - Quiz & Flashcards