Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Tezz - 2 mars 2010 18:07

Jag har kontrollerat flera gånger, läst flera gånger, jag kan bara konstatera att det är sant, betyget på uppsatsen har inte ändrats, samma bokstav står kvar! Underbart! Nu kan jag äntligen skicka in papperna för ansökan om examen!


För ca ett år sedan tyckte jag det kändes jobbigt att börja jobba. Det kändes som om jag hade mycket kvar att lära, jag kände en trygghet i studentlivet.

I höstas började jag skriva c-uppsatsen, något av det jobbigaste jag gjort. Jag var otroligt skoltrött och mycket hände. Jag sprang på anställningsintervjuer och skrev till slut på anställningspapperna. Jag ville inget hellre att c-uppsatsskrivandet skulle vara över. Jag ville även vara vid den tidpunkten då jag arbetat ett tag, ca en månad, så att jag kommit över "inskolningen" på jobbet, kommit in i de nya rutinerna. 

Nu. Nu är jag där. Jag har arbetat i över en månad, c-uppsatsen är godkänd. Examensansökan snart ifylld. Jag har kommit in hyfsat i rutinerna på jobbet. 

Idag åkte jag in till lärarhögskolans (universitets) lokaler vid Thorildsplan. Skulle lämna två böcker jag lånat av min handledare till uppsatsen. Jag köpte (kanske) den sista koppen kaffe i cafeterian. Tänkte på början av utbildningen då vi hade i uppgift att leta konst i lärarhögskolans lokaler. Hur nytt och kul det kändes då. 3,5 år gick snabbt...

Hur det känns nu? Nu kan jag bara konstatera att jag valde rätt utbildning! Det känns riktigt bra! Nu är jag där jag vill vara.

Ovido - Quiz & Flashcards