Alla inlägg under januari 2008

Av Tezz - 10 januari 2008 18:06

Igår var jag duktig och tog mig till träningen, trots att jag kände mig stressad över allt skolarbete och gärna hade velat vara hemma och tagit det lugnt. Men jag kände att det var ett tag sen jag tränade sist, veckan innan jul senast. Så det var på tiden att släpa sig dit.


Idag blev jag hemma från träningen, tanken var att jag skulle sitta uppe igår kväll och få massor arbete gjort, men det gick inte så bra. Körde fast med mitt skrivande, var trött och somnade i soffan. Måste därför sitta och skriva nu, vilket inte heller går så bra... Det måste vara klart imorgon så snart måste jag verkligen se till att få något gjort...



Av Tezz - 7 januari 2008 18:47

Idag började skolan igen, eller rättare sagt, praktiken. Ska vara ute en vecka nu, samma ställe som sist. Nästa vecka är sista veckan på kursen. Den har varit jätterolig, men samtidigt är jag lite trött på det här nu, dags för nått nytt.


Har två arbeten som ska vara klara nästa vecka. Har inte orkat ta tag i dem än. Känner mig omotiverad. Ett av dem känns lite smått meningslöst. Har skrivit en arbetsplan för förskolan, nu ska den skrivas om och anpassas efter min praktikplats. Jag förstår inte riktigt vitsen med det hela, eller visst på ett sätt gör jag väl det,  men känns som om den som redan är skriven skulle kunna passa som den är. Nå väl, bara bita ihop och göra det.


var en pojke som spydde på förskolan idag. Hoppas på att inte ha blivit smittad med någon magsjuka. Skulle inte vara kul. Har hållit mig ganska frisk det senaste året, vill fortsätta så.  

Av Tezz - 4 januari 2008 17:29

En dag efter att ha bloggat om min avsky för fyrverkerier så pratar man i nyheterna om att förbjuda dessa, eller åtminstone vissa av dessa! Yiippii! Hörde även ett samtal mellan två tjejer på tunnelbanan idag, vilket också handlade om fyrverkerier och att dessa borde förbjudas. 

Fick mig att börja fundera på varför de inte har förbjudits tidigare. De har ju funnits i så många år och varje år skadas människor.  Har det blivit en ökning de senaste åren? Jag tycker i alla fall det är bra att diskussionen är uppe.Då kan det ju i alla fall hända nått. Hoppas det blir som jag vill bara...

Av Tezz - 2 januari 2008 17:36

Jaha, då är man inne på ett nytt år igen då...


Året som gick:

Ella, min söta systerdotter föddes! Anna och Carro blev också mammor..

Bra studieresultat

Jag började äntligen träna igen!

Vi skaffade en tredje katt, lilla busiga virus.


Ingen utlandsresa det här året heller, men vi hyrde i alla fall en bil och åkte ner till Virserum och C´s föräldrars sommarstuga.


I övrigt inget revolutionerande som hänt, ganska lugnt, helt ok år.


Nyår

Valde att bara vara hemma på nyårsafton. Jag, älskling och våra små djur. Känns inte nödvändigt att fira. Skönt att bara vara hemma och slappa och äta god mat och en massa godis (såklart). Drack lite öl och sjöng lite singstar också.


I övrigt så är jag inte speciellt fascinerad av fyrverkerier. Fint, visst. Men onödigt, ja. Jag kan inte låta bli att irriteras över dessa varje år, nyår. Smällare är förbjudna, vilket är bra. Tycker detsamma ska göra med fyrverkerier. De kan finnas, i ordnade former, visst. Tycker inte de behövs tas bort helt. Men fylla och raketer går inte ihop. Tänk alla som skadas varje år... Och hur påverkas egentligen miljön av alla dessa fyrverkerier? Alla rädda hundar och andra varelser.... Nä, jag är ingen förespråkare för dessa. Förbjud dem!


2008


Har inga speciella planer för i år.


Fyller 25 om ett par veckor. Ja, man blir ju inte direkt yngre... Hoppas på en rolig fest då och att många kan komma och fira med mig!


Ska försöka jobba lite extra, så att man kan göra något kul den lilla lediga tiden man har i sommar. Ska också försöka se till att få ihop pengar till en ny tatuering, har några idéer...


Kommer att åka till Tällberg och fira att min mamma fyller 60, en liten resa blir det ju i alla fall....


Ska se till att vara duktigt och gå och träna. Det är ju banne mig kul!


Hoppas på att det ska gå lika bra med studierna som det gjort hittills.


Får se vad som händer, man kan ju aldrig veta... Jag vet vad jag vill.


Gott Nytt År!










Ovido - Quiz & Flashcards